Pengar å Framtid

Jimmy e ju åxå på mej nu. När jag säger att jag inte har nåra pengar. Å då skyller han på att jag spenderade det på skolorna. Å jag bah öööö okay??? För det e ju bah tåg biljetterna som gått till skolorna. Det e ju inte själva utbildningen liksom. Utbildningen e ännu dyrare än de biljetterna jag bah har spenderat på. 

Åsen vill han ju inte att jag ska åka iväg om jag kommer in på någon av skolorna. Visst han e glad för min skull åsså men jag känner fortfarande inte av det om han nu e det. För han snackar hela tiden om att han inte vill att jag åker å att jag kan ju söka jobb här i närheten istället. Men det e ju inte det jag vill. Jag har alltid velat komma bort härifrån. Så ja vi har olika åsikter om det. Han fattar inte att det e min dröm att få plugga vidare me det jag älskar att göra. Visserligen har han åxå en dröm men han kämpar ju inte för det. Så då får man ju skylla sig själv å då kan man ju inte säga att det inte går heller! Tycker jag då.

Det e liksom som om han vill att jag ska hoppa över mina drömmar å leva me honom istället. Asså han har liksom redan plannerat ett helt liv me mej.... verkar det som. Menjag tänker mer på nuet... det e nu vi lever, det som kommer sen händer då liksom. Då får man ta itu me det då. Nu vet man ju inte för inget har hänt liksom. Så ja det känns ju inte sådär jätte bra på den fronten. Att jag inte känner nått stöd från honom me skolorna.

Men me Mica känner jag ändå det aven om hon åxå vill att jag stannar kvar men ändå vill att jag kommer in på skolorna för min egen skull. Å det tycker jag att så ska det vara liksom. Men så känner jag inte liksom från jimmy vilket e väldigt tråkigt. Han snackar liksom hela tiden om att hur ska det gå i liksom e till två år - att det e en lång tid om vi inte träffas. Men herregud säger jag då liksom! Vi kommer ju träffas, bah det att det inte e så ofta som nu!

Comments

Comment here :

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogadress:

Kommentar:

Trackback